Przepraszam za drobne opóźnienia, ale... natłok obowiązków... sami rozumiecie. :c

niedziela, 21 czerwca 2015

#3 Spontaniczny Book Haul

Witajcie po tygodniu odpoczynku od moich nudnych postów! (Wiem, wiem, też tak żartuję tylko C:). Jeżeli jednak ktokolwiek jakkolwiek odczuł brak aktywności na blogu; z całego serca przepraszam. Niestety, moi nauczyciele żyją w przekonaniu, iż w czerwcu w uczniach pojawia się jeszcze większa potrzeba nauki, tak więc starają się ją zaspokoić. Wypełniając przy tym nasz cały wolny czas, ale co tam.

Book haul. To to, co przygotowałam dla Was dzisiaj. Tak jak głosi tytuł, zakup nowych pozycji wynikał z okazji bądź promocji i w żadnym stopniu nie był przeze mnie zamierzony. Tak czy owak, biblioteczka wzbogacona o cztery, pachnące nowością pozycje to szczęśliwa biblioteczka.


Tomasz Rożek - Kosmos 
Doktor fizyki i znany dziennikarz prezentuje kolejną, po bestsellerowej książce pt. „Nauka" familijną publikację przybliżającą młodszym i starszym czytelnikom najciekawsze zagadnienia ze świata nauki.Tym razem skupia się na obiektach, których rozmiary są z perspektywy człowieka często nie do wyobrażenia. Jakie tajemnice kryje przed nami kosmos? Jaki obiekt porusza się najszybciej we wszechświecie? Czy czarna dziura ma dno? 
Ciekawe przykłady z życia codziennego, obrazowe porównania, intrygujące ciekawostki, propozycje doświadczeń, które każdy może przeprowadzić w domowych warunkach. Tomasz Rożek po raz kolejny udowadnia, że nauka da się lubić.

Nabyta przez stronę internetową Empika, na krótko trwającej promocji za ok. 15zł (zamiast 40zł). Po przyjemnych doświadczeniach z lektury 'Nauka.To lubię' musiałam zaopatrzyć się w kolejną pozycję tego autora. Liczę na ogromną porcję ciekawostek ze świata, tym razem troszkę większego od szarej codzienności. + Zachwycam się cudowną oprawą graficzną, ilustracjami i ogółem mówiąc, wydaniem.


Marcin Mastalerz - M jak Miłość. Początki
Początki" to powieść na podstawie 1. sezonu serialu, który w szczycie popularności gromadzi przed ekranem nawet 12 600 000 widzów.
Opowieść rozpoczyna się we współczesności, by przenieść nas do samych początków historii o rodzinie Mostowiaków. Ze wzruszającego pamiętnika Barbary czytelnik dowie się wielu rzeczy, których jako widz nie wiedział, pozna też skrywane dotąd tajemnice rodziny. Powieści towarzyszy część Zza kulis, zawierająca wywiady z aktorami i twórcami serialu, zabawne anegdoty planu, ciekawostki oraz wiele miłych niespodzianek. Książkę wzbogaca ponad 50 niezwykłych zdjęć.

Ileż 'M'ów! Tu mogę stwierdzić zupełny brak dywagacji nad kupnem - chwila nudy w sklepie, zajrzenie do dyskontu książkowego, chwycenie pozycji za 8zł (a nie 37), zaciągnięcie do kasy i wgłębianie się w historię rodziny Mostowiaków. Wiecie, bądź nie wiecie (lepiej żebyście nie wiedzieli :D), moja miłość do seriali trwa już kilka dobrych lat, zwłaszcza do tych polskich, ciągnących się w nieskończoność, stąd też to poczucie obowiązku lektury.
Możliwe, iż w najbliższym czasie pojawi się na blogu recenzja z powieści Mastalerza, zaskakująca dla mnie samej, jak i zapewne dla części z Was. ( :| ).



Marks Strandberg & Sara Bergmark Elfgren - Krąg 
Małe, otoczone gęstymi lasami miasteczko Engelforts. Sześć dziewcząt właśnie rozpoczęło naukę w liceum. Nic ich ze sobą nie łączy, każda z nich jest inna. Na początku semestru w szkolnej toalecie znalezione zostaje ciało martwego ucznia. Wszyscy podejrzewają samobójstwo, wszyscy z wyjątkiem tych, którzy znają prawdę...Pewnej nocy, gdy na niebie pojawia się czerwony księżyc, dziewczyny spotykają się w parku. Nie wiedzą jak, ani dlaczego się tu znalazły. Odkrywają, że drzemią w nich tajemne moce, a ich życiu zagraża niebezpieczeństwo... Aby przeżyć, muszą działać wspólnie, tworząc magiczny krąg. Od tej chwili szkoła staje się dla nich sprawą życia i śmierci…

Nareszcie zdobyłam ten tytuł w swoje łapki! Tyle czasu czyhałam na pierwszy tom trylogii Engelfors. Znak stop stanowiła dla mnie głównie cena. (Jestem skąpcem i nie będę płacić 40zł za książkę >:|). Co innego na przecenie w Empiku, za 28zł.  (12 zł = 12 jogurtów brzoskwiniowych ^^).
Przede wszystkim przeważyła objętość książeczki - im grubsza, tym przyjemniej się czyta! (udowodnione limonkowo :|)
 Nie wiem, czy fabuła i język trafią w me gusta, gdyż słyszałam różnorakie opinie, ale na razie utrzymuję się przy radości wynikającej z samego faktu posiadania. O resztę zamartwimy się później.



Jennifer Donnelly - Saga ognia i wody. Wielki błękit
Ta bogata w magię i mitologię opowieść pełna przygód i niebezpieczeństw, miłości, przyjaźni i nienawiści łączy w sobie elementy klasyczne i nowoczesne.Pierwsza księga "Sagi ognia i wody" opowiada historię równie epicką, tajemniczą i nieprzeniknioną jak sam ocean, w którym rozgrywa się jej akcja. 

A tu nowość z nowości, czyli perełka o niedawnej dacie premiery. Również dostała się do mojego regału dzięki empikowej promocji - 24 z 34zł. Skusiła mnie tematyka morsko-syrenkowata, fabuła, z którymi nie miałam tak naprawdę jeszcze do czynienia. No... i bardzo ładne wydanie (ale to tak już szeptem, żebym nie wyszła na nieprofesjonalnego recenzenta :|).
Właśnie zabrałam się do lektury i póki co, stała się zarazem niezwykłą niespodzianką, jak i zagadką. Mam nadzieję, że te uczucia będą mi towarzyszyć również w finale powieści.



4 książki = 75zł zamiast 152zł = 2 razy mniej pieniędzy = 2 razy więcej radości ^^

Do zobaczenia już niebawem w recenzji! :)